Det handler like mye om hvordan dere svarer telefonen, snakker om bedriften dere imellom, og til andre. Til og med hva den enkelte ansatte føler i forhold til jobben sin er bedriftens markedsføring utad.
For å få frem det beste i bedriften er jo å glede seg over det man gjør. Har du f.eks. tenkt på hvor lett det er å snakke pent om et menneske du liker, eller et sted du har vært? Alt kommer an på innstillingen du har. Et fantastisk ferieopphold eller et godt produkt. Det markedsfører vi lett som bare det fordi det gir oss en god følelse. Som designer/markedsfører skaper man denne følelsen for seg selv, og finner det gode i hvert produkt. Man setter seg inn i kundens situasjon, og spør:
Hva er det du synes er så bra med dette produktet?
Hva gjør deg så gira på å selge dette? Hvorfor er det så bra? Hvorfor skal andre like det? Og så skaper man den følelse for produktet, gjør kampanjen ekte og varm, så den treffer riktig kundegruppe. Forestillingsevnen til markedsføreren/designeren utgjør stor forskjell på en god på markedsføring og en som ikke når igjennom.
Comments